Vampyrens mærke af P.C. Cast og Kristin Cast

  • Navn: Vampyrens Mærke (Nattens Hus)
  • Forfattere: P.C. Cast og Kristin Cast
  • Sidetal: 268
  • Forlag: Tellerup

“Uden varsel bliver den smukke Zoey mærket med halvmånesymbolet af en Udsending. Hun er nu tvunget til at følge gudinden Nyx og tage til Nattens Hus, hvor hendes videre uddannelse til vampyr skal foregå. Det er svært for den 16-årige Zoey at begynde et nyt liv, og det bliver ikke lettere da gudinden gør hende til Nattens Datter, den første i denne tidsalder…”Her er min første anmeldelse så🙂 Jeg har besluttet kun at gøre det med bøger jeg lige har gjort færdige, frem for de mange andre jeg allerede har læst…

Bogen var meget… amerikansk? Jeg ved den foregår i USA og forfatterne er også amerikanske, men hele måden den er skrevet på er bare meget typisk og lidt-for-teenagere-tænker-sådan-og-sådan-agtig. Jeg synes faktisk den var ret urealistisk, selvfølgelig fordi den handler om vampyrer og dadada, men jeg mener… Ingen opfører sig meget på den samme måde😀. Personlighederne virker meget overdrevne og vi ser jo næsten ikke noget til Eric, den flotte vampyr-fyr (he, det rimer). Bogen gik meget hurtigt fremad, og det var som om slutningen var der for bare at være der. Den endte meget hurtigt, og der foregik bare noget hele tiden (hvilket jo er godt i visse bøger) men den her kunne godt lige tage en pause en gang imellem. Zoey virker også lidt for sikker på alt hvad hun gør, det var vist det jeg mente med at den var urealistisk. Hvis jeg var helt ny på en skole ville jeg altså ikke kunne gøre alt det hun gør uden så meget som at spørge nogen? Det irriterede mig faktisk lidt. Og så blandt vampyrer! Man burde tro hun var bare en anelse nervøs. I midten af bogen skal hun også gøre noget hun kun har set andre gøre en eller to gange, og alligevel finder hun selv på en masse ting at kaste oven i det hun skal sige (det er en slags remser) og det var da det mest urealistiske.god en hukommelse er altså umulig. Hendes vampyr-venners personligheder er også alt for ensartede. Som i en tegnefilm: “Den lyserøde er den søde, den blå er den sure, den gule er god til at lave mad…” og så var der bare ikke mere i deres personligheder? De havde én egenskab hver, og så var det ligesom bare det.

Det gode ved bogen: Jeg kunne faktisk ikke helt lægge den fra mig (Regitse, du havde terminsprøver hele ugen og skulle have noget at læse i?) Jaja, men den var alligevel spændende!😀 På trods af at personlighederne irriterede mig ret så meget, så vækkede den faktisk også følelser i mig. Glade, uhyggelige og triste følelser. Jeg sad helt og gyste da der skete dét og dét. Så det synes jeg var meget godt beskrevet. Det er sjældent jeg oplever det i bøger. Jeg kunne også godt lide hele konceptet med en vampyrskole for teenagere, det syntes jeg var en god idé🙂 Og menneskerne i bøgerne kender allerede til vampyrer, det giver et lille twist…

Dette indlæg blev udgivet i Anmeldelser, Bøger og film. Bogmærk permalinket.

10 svar til Vampyrens mærke af P.C. Cast og Kristin Cast

  1. majasofie siger:

    hvordan laver jeg et personligt banner ligesom du har gjort til toppen af din side?

  2. majasofie siger:

    ej jeg føler mig som sådan en lille irriterende meget desperat lille 4-årig lige nu😄

  3. Gitse siger:

    Haha😄 Det gør jeg skam også nogle gange, men jeg vil da prøve at hjælpe så godt jeg kan :)!

    1) Gå ind i dit kontrolpanel.
    2) Se i venste side af skærmen; Der skulle gerne stå en masse emner. Du skal gå ind under “Udseende” og nedenunder står der “Header” med lidt mindre skrift. Der klikker du🙂
    3) Ved “Upload Image” klikker du på “Gennemse” og så vælger du bare et billede🙂

    Håber det kunne hjælpe lidt🙂

  4. majasofie siger:

    Jeg kan heller ikke finde ud af at indsætte billeder i mine posts i;
    Altså ligesom du har gjort i dine sidste mange posts …

  5. Gitse siger:

    Når du laver et indlæg er der små ikoner over der hvor du skriver. Så klikker du på billedet🙂 Easy-peasy😀

  6. Gitse siger:

    Forresten, bor du på L****holmvej? (bare for ikke at give adressen væk XD)

    for jeg kender også en der bliver kaldt Stiss og bor i rækkehus – og hun har en ven der hedder det samme som dig… Det kunne jo være et sjovt tilfælde😀

  7. majasofie siger:

    Ja det er mig (-:
    ..det er faktisk derigennem jeg har opdaget din side😀

  8. Gitse siger:

    Nå så er det jo ikke et tilfælde😄 Men hvordan i alverden fandt du min side på den måde? :O

  9. majasofie siger:

    Jeg havde set Stiss være inde på den på et tidspunkt (:

  10. Gitse siger:

    Ah okay😀

Skriv et svar

