Vildskab af Maggie Stiefvater

  • Navn: Vildskab (Ulvene fra Mercy Falls)
  • Forfatter: Maggie Stiefvater
  • Sidetal: 426
  • Forlag: Gyldendal

Pigen Siden hun som lille blev angrebet af ulvene i skoven bag sit hjem, har Grace følt sig tæt knyttet til dem – mere end til sin egen ligeglade familie. Især har hun en vild længsel efter hanulven med den smukke pels og det menneskelige blik, som altid holder øje med hende. Hvorfor?

Ulven Sam lever to liv. I den kolde vinter er han ilv med sit kobbel i skovene og holder øje med pigen, han elsker. I den varme sommer er han menneske, men har aldrig turdet opsøge Grace… Før nu.

Hemmeligheden Dyb hemmelighed bliver til dyb kærlighed mellem Grace og Sam. Men skoven er fuld af hemmeligheder, vildskab – og varulve. Hvordan kan Grace forhindre Sam i at blive ulv igen?

Jeg kan mærke at en ny bog lige er blevet tilføjet til favoritterne. Det her var en af de få bøger der fik mig til at fælde en tåre – og jeg græder ellers ikke så tit. Jeg fik bare sådan lyst til at hive Sam og Grace ud af Vildskab, åbne Twilight, og smide dem derind, for at løse deres problemer. Og endelig en bog uden rigtig action. Den er mere stille og let at læse, for selvom der er mange følelser, sker der ikke rigtig noget. Men samtidig sker der så meget. Kender I det?

Jeg elsker de her to figurer. I starten troede jeg ikke jeg ville synes om Sam – eller Grace for den sags skyld, for Sam virkede for vattet og genert (hehe) og Grace virkede lidt som om hun ikke havde nogle følelser og var for almindelig. Det lyder mærkeligt, men sådan havde jeg det altså. Men så, ligepludselig, begyndte jeg at kunne lide de to figurer mere og mere, og til sidst elskede jeg dem bare! Den her bog ryger direkte på min top-5 liste – LÆS DEN!

PS: Det her var vist den første bog, hvori jeg ikke startede med at læse den første og sidste side – og det er jeg glad for! Det er bare lidt svært 😉

Dette indlæg blev udgivet i Anmeldelser, Bøger og film. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

