Lidenskab af Maggie Stiefvater

  • Navn: Lidenskab (Ulvene fra Mercy Falls)
  • Forfatter: Maggie Stiefvater
  • Sidetal: 406
  • Forlag: Gyldendal

Drengen Engang var Sam ulv. Nu er han menneske. Han kæmper for at beskytte de unge vilde varulve, for at rumme smerten fra sin fortid of for at skabe en fremtid med Grace.

Pigen Engang blev Grace reddet fra ulvene. Nu kalder de på hende i skoven. Hun kæmper for ikke at give efter, for ikke at lade sine forældre ødelægge alt og for at skjule sandheden om Sam.

Kærligheden Grace og Sam elsker hinanden med dyb lidenskab. De er forelskede for første gang. Deres kærlighed er forbudt. Og de ved, at den ikke varer for evigt.

Åh, hvor jeg dog elsker den her serie. Det er en af mine absolutte yndlingsbøger, og jeg elsker elsker elsker virkelig Maggie Stiefvaters skrivemåde. Den er så smuk og somme tider poetisk, at jeg blev nødt til at skrive noget ned i min notesblok for at kunne huske det. Jeg er også ret vild med, at selvom der ikke er nogle slåskampe eller direkte fjender, så bliver den aldrig kedelig – og jeg kender ikke bøger der ellers er sådan.

Både Grace, Sam, Isabel og Cole er nogle elskværdige figurer, der alligevel alle er så forskellige. Isabel og Cole har jo også fået kapitler i bogen, og det kunne jeg ret godt lide, for historien bliver ligesom lidt mere spændende, når vi har et til kærlighedsforhold på banen.

Jeg har ikke rigtig noget minus i den her bog, udover noget jeg ikke rigtig forstod i starten; Grace nævner Cole i prologen, men er det meningen fordi det hun siger/tænker der, skal forestille at være hendes tanker til sidst? Der blev jeg ret forvirret. Og til sidst var der noget med Sams valg jeg ikke forstod, men det kan jeg jo ikke skrive om, da det ville ødelægge slutningen for jer der ikke har læst bogen endnu – og jeg skriver endnu, for det synes jeg nemlig i skal gøre, altså læse bogen😉

Dette indlæg blev udgivet i Anmeldelser, Bøger og film. Bogmærk permalinket.

3 svar til Lidenskab af Maggie Stiefvater

  1. Anna Leboeuf siger:

    jeg har vildskab AND lidenskab

  2. Gitse siger:

    Øh… Fedt😉

Skriv et svar

